Mariam Kortland - Guestwise
A - Openhartig_Mariam-Kortland_headervisual_1200x540

Guestwisers over Gastvrijheid

Mariam Kortland

Dit is het derde artikel in de serie “Openhartig” waar Guestwisers centraal staan. Openhartige gesprekken waar medewerkers vertellen over hun achtergrond, hun werk, hun ervaring van de kernwaarden van Guestwise, de merkbelofte en hun bijdrage daaraan. En over gastvrijheid natuurlijk!

Deze keer staat Mariam Kortland centraal. Ze begon begin 2022 als hostess bij onze club en volgt nu de opleiding tot beveiliger. Mariam vertelt wat haar enthousiast maakt, over onrecht en wat gastvrijheid voor haar betekent.

Ik wilde altijd al de beveiliging in

Wat kun je over jezelf vertellen?

Ik ben 24 jaar en doe nu een opleiding als beveiliger. Guestwise is mijn leerbedrijf. Begin 2022 ben ik begonnen als hostess via Guestwise.

Wat heb je gedaan voor je bij Guestwise begon?

Ik heb diverse opleidingen gevolgd. Zo heb ik de opleiding retail gedaan. Daarna heb ik de MBO-opleiding Retail Management en de opleiding Leisure en Hospitality gevolgd, maar die heb ik niet afgemaakt.

Vroeger wilde ik altijd al de beveiliging in. Vroeger was het mijn droom om bij de Marechaussee te gaan. Maar ik was niet heel sportief dus ik durfde de keuring niet aan. Ik besloot de kant van de beveiliging op te gaan en een opleiding beveiliging te gaan volgen. Inmiddels ben ik ook meer aan het sporten. Ik wil over een tijdje gaan solliciteren bij de politie. Ik ben nu aan het trainen voor de keuring.

Ik vind Guestwise een heel fijn bedrijf om voor te werken, ik heb het erg naar mijn zin"

B - Openhartig_Mariam-Kortland_2-content_rechthoekig_580x326

Bekijk het positief

Wat vind je belangrijk in de omgang met anderen?

Het allerbelangrijkste is respect. Dat kan je tonen door de manier waarop je met iemand praat. Ik heb geleerd om geduldig en rustig te zijn als iemand boos is. In mijn werk bij de Maassilo heb ik regelmatig te maken met mensen die niet nuchter zijn. Als mensen in die staat zijn dan is het beter om aardig en rustig te blijven. Wij zijn er om te zorgen dat zij een leuke avond hebben.

Heb je een levensmotto?

Bekijk het positief. Als er een ergens een deur dicht gaat, gaat er ergens anders weer een deur open.

Waar word jij enthousiast van?

Ik sport vijf keer per week, ik doe fitness in de sportschool en bekijk ook allerlei fitnessfilmpjes. Ook wil ik binnenkort beginnen met kickboksen.

Wat raakt je?

Ik kan slecht tegen onrecht. Of het nou iets kleins is of iets groots. Ik denk bijvoorbeeld aan dingen die in het nieuws zijn. Een actueel voorbeeld is de jongen in België die bij een studentenvereniging ontgroend werd en is overleden. De daders hebben wat mij betreft veel te weinig straf gekregen.

Hartelijk en met een glimlach ontvangen

Kun je iets vertellen over je werk bij Guestwise?

Op dit moment heb ik twee verschillende rollen, ik werk elke donderdag als hostess bij de Tweede kamer. Dat vind ik erg leuk. Ook werk ik als beveiliger bij verschillende organisaties voor hun evenementen. Denk aan de Doelen, Maassilo, IFFR, Rotterdam Pride en het festival Countdown.

Ik vind Guestwise een heel fijn bedrijf om voor te werken, ik heb het erg naar mijn zin.

Je wilt graag de kant van de beveiliging op. Wat vind je het leukst aan jouw functie als beveiliger?

Het is nooit hetzelfde, je ziet elke dag heel veel verschillende mensen. En daardoor krijg ik meer mensenkennis. 

Wat maakt voor jou een goeie dag?

Een goede communicatie tussen mij en mijn collega’s. Als ik werk op een evenement en dat alles soepel verloopt. Ook is het een goede dag als ik ervoor zorg dat ik problemen oplos voordat het gaat escaleren. Zodat bezoekers zonder problemen veilig en met een goed gevoel naar huis gaan.

Hoe maken jullie het verschil voor klanten?

Door onze gastvrijheid. Mensen worden door ons hartelijk en met een glimlach ontvangen.

B - Openhartig_Mariam-Kortland_1-content_rechthoekig_580x326
B - Openhartig_Mariam-Kortland_3-content_rechthoekig_580x326

We zijn er voor de gasten en de bezoekers

Waar staat Guestwise voor?

Gastvrijheid.

Wat betekent gastvrijheid voor jou?

Dat ik iemand een goed gevoel kan geven, dat iemand zich welkom en thuis kan voelen.

Graag praat ik met je over de kernwaarden van Guestwise, Keep it Real, Make it Extra, Own it en Pay it Forward. Wat betekenen die voor jou?

Keep it real betekent voor mij: blijf jezelf.

Een voorbeeld van Make it extra is als een bezoeker de lift zoekt, dat ik met hem of haar meeloop naar de lift in plaats van dat ik alleen de weg wijs.

Een praktijkvoorbeeld van Own It is dat als een bezoeker ruzie zoekt dat ik rustig blijf. Ik doe dan bewust een paar stappen terug en zorg dat ik in de lead blijf.

Pay it forward betekent voor mij dat je vooruitdenkt.

Wat betekent Guestwise’s belofte “Make it Extra” voor klanten naar jouw mening?

We zijn er voor de gasten en de bezoekers. Voor hen doen we het uiteindelijk.

Wat is jouw persoonlijke belofte aan de klanten van Guestwise?

Als mensen ergens mee zitten kunnen ze me bij mij terecht!

Wil jij een gastvrije organisatie worden? Neem contact op.

Vul je gegevens in:

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze incompany trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jouw team past. 

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid  hebben de juiste kennis en vaardigheden. Wat hen onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jou past en boek meteen.

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid hebben de juiste kennis en vaardigheden. Maar wat hen echt onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.